" />

Jumaat, 6 April 2012

Mesyuarat PIBG Kali Ke-9

Mesyuarat PIBG kali ini dirasmikan oleh YB Dato' Hj Rosol bin Hj Wahid ADUN Ajil. Pada kali ini, semua ibu bapa yang hadir dapat bersua muka dengan GB SKTR yang baharu iaitu Cg Mohd bin Ismail. Turut hadir ialah wakil PPDHT iaitu Encik Afandi bin Abd. Ghani, Pengerusi PIBG, Naib Pengerusi dan AJK PIBG tahun 2011 - 2012.

Dalam ucaptama yang disampaikan oleh GB SKTR, beliau ingin menjadikan sekolah ini cemerlang dalam bidang akademik dan kokurikulum di mana SKTR telah dicalonkan sebagai Sekolah Kluster Kecemerlangan kebitaraan Matematik dan Bola Baling.

YB Dato' Hj Rosol pula mengharapkan agar ibu bapa dapat berkerja sama dengan pihak sekolah demi kejayaan anak-anak mereka. Ibu bapa perlulah berkorban dengan meluangkan sedikit masa untuk anak-anak bagi membimbing mereka ke arah kecemerlangan akademik. Bagi murid yang kurang cemerlang, mereka tidak perlu dipinggirkan kerana rezeki mereka ini ada di bumi bertuah ini.

Dalam pada itu, YB juga menyampaikan wang bantuan persekolahan RM100 kepada semua ibu bapa murid Tahun 1 pada tahun ini. Di harap wang bantuan ini menampung perbelanjaan anak-anak mereka pada tahun ini.

PIBG pada kali ini juga telah dibubarkan dengan perlantikan AJK yang baharu bagi sesi 2012 - 2013. Bekas Pengerusi PIBG juga memohon maaf sekiranya berlaku sebarang kesilapan di dalam mengendalikan PIBG sesi 2011 - 2012 ini.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan